En ole taas voinut hallita itseäni lainkaan. Vihaan tätä ahmimista! Olen jotenkin ihan muualla, keho vain toimii tahdottomasti. Pelottaa ihan oikeasti, mitä tämmöinen syöminen tekee ruumiilleni ja sielulleni. Ja vain ja ainoastaan karkkia - ei muuta :-(

Ahmimispäivinä olo on niin huono, että ajatus fyysisestä liikkumisestakin tekee pahaa. Olen jakanut ruoat kolmeen kategoriaan:

  • Neutraaleja ruokia ovat ruoat, joita voin syödä melkolailla ilman ongelmia, joiden kanssa harvemmin laukean ahmimaan. Näitä ovat perusruoat, kuten liha, peruna, salaatit, riisi, pasta, jugurtti, kasvikset, omenat, sulatejuusto, purkka, marjat, vissy, limsa, tee yms.
  • Vaaravyöhykkeen ruoat saattavat laukaista ahminnan. Näitä ovat kananmuna, kahvi, vaalea leipä, juusto, ravintorasva, pieni osa hedelmistä, pähkinät, energiajuomat.
  • Ahmintaruokia riittää vain yksi pieni palanen ja koko päivä on tuomittu ahmintapäiväksi. Näitä ovat kaikki karkit, pullat, herkut, viinerit, kakut, banaani (!!!), viinirypäleet, alkoholi jne. Niitä riittää yksi palanen laukaisemaan ahmimisen ja tulos on yleensä 100% varma.

Todellakin, pieni sirpale ahmintaruokia aiheuttaa väistämättä ahmintapäivänä laukeamisen. Joskus pystyn niitä vastustamaan, mutta yleensä en. Tänään olen käynyt itseni kanssa päivämääräkauppaa - minulla on vielä x määrä aikaa, ennen kuin tapahtuu y. Ehdin siis hyvin "laihtua", vaikka vielä tänään ahmin.

Mä en pärjäisi Suurin pudottaja-kilpailussa, mutta Suurin (sic!) itsensä kusettaja kilpailussa pääsisin ainakin pistesijoille. Vitun luuseri.

898762.jpg